Rondje Ringkøbing Fjord

12 augustus 2022 - Henne Strand, Denemarken

We passen onze reisplannen enigszins aan vanwege de hittegolf die ook Denemarken heeft bereikt. Eigenlijk zouden we naar National Park Thy gaan. Dit is een mooi wandelgebied. Maar tenten afbreken en opbouwen en wandelen bij 30 graden is niet echt ideaal. Daarnaast gemerkt dat de camping volstroomt met weekendgasten. We hebben niets gereserveerd en zijn niet zeker van een plekje op een andere camping. We blijven minimaal tot zondag op onze huidige camping en slaan Thy over.

Op deze manier schiet het niet erg op met ons rondje Jutland. Niet dat dit erg is maar om toch in het thema van de reis te blijven vandaag een extra rondje ingelast. We zijn ditmaal noordwaarts gereisd en hebben een rondje om het  Ringkøbing Fjord gemaakt. We rijden langs de kust en onderweg vinden we een geocache in een oud huisje, bij een kerkje en bij een vuurtoren. Gisteren vergeten te vermelden dat Monique haar 600 ste geocache heeft gevonden. Het teller staat nu op ongeveer 605.

Bij de vuurtoren Lyngvig Fyr hebben we na een pittige duinbeklimming geluncht op het strand en een uurtje in de zon gelegen. Terug bij de camping is het te warm om bij de tent te zitten. We vluchten naar de schaduw van het camping terras en proberen een biertje van de camping zelf tap.

Voor het eerst zijn we blij dat we geen avond zon hebben op onze plek. Als we eten koken krijgen we naaste buren. Denen uit Thailand die Engels praten. Zij hebben een kleine volle auto en een kleine koepeltent. We helpen met het opzetten van de partytent.

We vertrekken rond 20.30 uur naar Henne Strand om getuige te zijn van de zonsondergang. Dit lukt in het bijzijn van vele andere toeschouwers. Als we gedoucht hebben en ons rond 22.00 uur terug trekken in de voortent zijn de nieuwe buren nog druk bezig met het inrichten van hun partytent. Ik denk dat zij zo gaan ontdekken dat het fris is in een partytent met twee zijwanden.

Tot een volgende bericht.