Arrive im Freiburg – 10 augustus

11 augustus 2023 - Freiburg im Breisgau, Duitsland

We zijn in Freiburg aangekomen richting camping Tunisee gereden. We doen eerst boodschappen bij de Edeka in Hochdorf omdat we tijdens de Mittagruhe von 1 bis 3 aankomen. Bij de Edeka, de eerste verrassing. Deze is recent verbouwd en opnieuw ingericht.

Bij de aanmelding krijgen we te horen dat er alleen plek is voor een nacht. Het weekend is volgeboekt mede omdat er dit weekend een groot concert is in Freiburg. Omdat we met Armin hebben afgesproken besluiten we de tent voor een nachtje op te bouwen. We worden met onder begeleiding van een golfkarretje bestuurd door de zus van Frau Bruder naar ons plekje gebracht. We bouwen de tent record tijd op en genieten van het laatste restje Badoit gevolgd door het eerste Duitse Mineralwasser.

We een rondje en constateren tot ons genoegen dat er niet zoveel is veranderd. De entree, de kampeerplekken en de Tunisee met waterski lift is nog zoals deze was. De klok is nog steeds defect. Het gebouw van het restaurant en kiosk is van kleur veranderd en het oude bordje bitte klingelen is er niet meer. We bestellen brood en kopen een ijsje bij de kiosk. We gaan zitten op het terras en staren onder het genot van een Flutschfinger over de Tunisee.

Na een uurtje komt het golfkarretje weer langs met de mededeling dat we toch 3 dagen op de camping kunnen staan. Als vaste gasten hebben we schijnbaar tot enige privileges.

Armin heeft een extra stoel op de bijrijdersstoel van zijn Fiat 125 Spider gepropt (past niet in achterbak) en komt langs op onze kampeerplek. We kletsen bij. Monique kookt een maaltijd waarna de mannen gezamenlijk de afwas doen.

1. Claudia van der Toorn:
    11 augustus 2023
    Vermoeiend dat afwassen, leuk nu eens foto's te zien van camping Tunisee!