Toronto-Niagarra Falls-Cleveland (10 en 11 november)

12 november 2021 - Cleveland, Ohio, Verenigde Staten

Aankomst in Toronto

Na een voorspoedig vlucht zijn zowel Leo en Monique (2 vluchten) en Mieke (3 vluchten) net iets voor het tijdschema aangekomen in Toronto. Helaas geldt dit voor meerdere vluchten. Leo en Monique moeten in het toestel wachten omdat het te druk bij de douane. Mieke wacht bij de douane tot haar vader en moeder uit hun toestel zijn. Na het weerzien kunnen we gezamenlijk in de rij wachten voor de douane. Na ruim een uur zijn we er heen. Gelukkig staan de koffers al klaar naast de band. Door corona is de autoverhuur alleen open bij terminal 1 waar we per AirPort train naar toegaan. Gelukkig verloopt de uitgifte van de huurauto bij Avis soepel en kunnen snel onze witte Jeep Cherokee ophalen.

Rit naar Niagarra Falls

Mieke wil graag rijden en dat mag. Rond kwart voor zeven lokale tijd vertrekken we. Door de zeer drukke spitsverkeer rijden we richting Niagarra. Onze meegebrachte Tom Tom en de navigatie van de Jeep hebben verschil van mening over de snelste route. De Jeep wil ons hele klein weggetje op sturen dus we vertrouwen op de Tom Tom. Die ons vertrouwen niet zou beschamen.Rond half negen zijn we bij het Cadillac Motel. Het eerste wat we zien als een uitstappen is een Landrover met een Zwitsers kenteken. We wanen ons even op het verkeerde continent.  We komen er achter dat de Landrover van een stel is die een grote reis aan het maken is.

Niagarra Falls by night

Na een korte opfrispauze rijden we met de auto naar de watervallen. Hier kan je niet parkeren  dus rijdt Leo rondjes terwijl de dames van het schouwspel van de verlichte watervallen genieten. Wij parkeren bij het motel en eten een de overkant bij Chuck’s. Een bar-cafe met veel TV schermen waar sport op te zien is. We bestellen een burger en genieten van ons biertje op het Amerikaanse continent. Voor het mooie moeten we net iets te lang wachten op ons eten. We zijn allemaal al een tijdje op. Terug in ons motel slapen dan ook zo.

Niagarra Falls by day

We koken water in magnetron en kunnen een bakkie koffie zetten. Ons motel ligt aan de rand van de entertainment van het zeer toeristische Niagarra Falls. Er is reuzenrad, wachsmuseum, believe or not,en diverse speelhallen.  Een speelhal is de entree van I Hop waar we ontbijten. Hierna lopen we door naar de Falls. Waar we een uitbreidde fotosessie maken met Amerikaanse en Canadese Horseshoe Fall. De sessie bij de Canadese Fall is een uitdaging door de wind en de waternevel die de waterval veroorzaakt.

Cleveland

Rond 13.00 uur we vertrekken uit Niagarra Falls. We hebben even oponthoud bij de grens. Tegen 18.00 uur zijn we in Cleveland. We bezoeken the Rock and Roll of Fame. Daarna rijden we naar ons hotel iets buiten Cleveland. Na een snelle maaltijd bij Mieke’s favoriete fastfoodketen chillen even op onze hotelkamer.

Tot het volgende bericht

Groetjes,

Monique, Leo en Mieke.

1. Anneke Klein:
    12 november 2021
    Wat leuk jullie foto's. Monique en Leo heerlijk om Mieke weer te ontmoeten en gewoon bij elkaar te zijn. Mieke fijn om je weer te zien, een hele fijn tijd met elkaar toegewenst. XXX