Klaar voor vertrek

26 januari 2024 - Den Haag, Nederland

Morgen gaan we beginnen we aan onze vakantie reis.

Het echte vakantie gevoel moet nog komen want we hebben allebei een drukke week achter de rug. De hele week gewerkt en daarnaast nog enkele bijzaken.

Afgelopen weekend hebben we in Drachten 10 nieuwe scoutingkisten opgehaald. Deze gekocht bij een klein bedrijfje voor een schappelijk prijs. Nadeel is dat we bijna 500 kilometer moesten rijden om de kisten in een gehuurd busje op te halen.
We werden ontvangen door de beide medewerkers die het bedrijf rijk is. Een autist van 2,09 meter en zeker 130 kilo en zijn moeder van net 50 kilo en ongeveer 1.50 meter hoog. Zij runnen een bedrijfje in houten decoraties die zij  branden of in elkaar zetten. Een Scouting kist is voor dit bedrijfje een groot project. We kwamen niet weg voordat we een demo van de houtlaser hadden bijgewoond (zie eerste foto) en een bakje koffie hadden genuttigd. 5 kisten naar de groepshuis gebracht de andere 5 mee genomen naar het Pijlkruidveld. Hier onze woonkamer verbouwd tot verfwerkplaats. Proces: Gaatjes vullen, gronden en daarna welpenblouse groen lakken. Monique heeft 4 kisten afgemaakt en eentje staat in de grondverf. Donderdag kwam Hugo en daarvoor moest de werkplaats wijken.

Ik heb zondagmiddag en woensdagavond gebridged en donderdagavond meegedaan aan een pubquiz in Wassenaar. Met de Ajeto een verdienstelijk eerste plaats (van 24 deelnemers) gehaald en naloop gedecoreerd met een lelijke beker en goedkope plastic medaille. Maar iedere overwinning smaakt zoet. Groot aandeel in de winst was het na 2 letters raden van het bonuswoord Doemsdagklok door mijn teamgenoten. Je eigen bijdrage is lastig te duiden maar ik was wel de enige in het team die alle skidisciplines tijdens de Olympische Spelen kon opsommen.

Voor degene die het niet nog wisten. Alex woont sinds begin januari in Bezuidenhout waar hij een appartement deelt met Don die hij kent van de middelbare school. Vanavond kwam Alex langs om te eten en ons een prettige vakantie te wensen. Mieke brengt ons morgenochtend naar Schiphol.

Gewoontegetrouw verklap ik niets over onze reisplannen. Daar kom je vanzelf achter als je reislogger volgt. Misschien vind je de eerste clou in de uitnodiging.

Tot het volgende bericht

Groetjes Monique en Leo

1. Mieke:
    27 januari 2024
    Hele fijne vakantie gewenst. Veel plezier in Marokko. Jullie verhalen zal ik weer graag lezen!
    Groetjes, Mieke