Palmestranden en koken met zeezicht

16 augustus 2022 - Norsminde, Denemarken

Twee dagen Skagen is precies genoeg. Tijd om weer te vertrekken. De voorspelde regen blijft nog even uit, erg prettig als je een tent af moet breken. Als we zuidwaarts richting Frederikshaven rijden begint het even te regenen.

Voor ik verder schrijf wijs ik jullie op het artikel liever fjorden ipv palmbomen dat vandaag in de Telegraaf stond. We zijn echt trendsetters. We ontvluchten de hitte in de zuidelijke streken en zoeken de aangename temperaturen op in de noordelijk delen van Europa. Behoudens wat regen vandaag hebben we prachtig zomerweer. Het artikel is overigs niet helemaal juist als je het over Denemarken hebt want je hebt hier zowel fjorden als palmbomen zoals je kan zien op de foto Palmestranden.

We hebben geen tijd om lang op een strandbedje te liggen want we moeten verder met ons rondje. Vandaag doen we het meest oostelijke punt van Jutland aan. Na enige research komen we er achter dat dit punt net boven Grenaa ligt. Uiteraard ligt hier ook een geocache, na de vondst lunchen we op de meest oostelijke picknickbank van Jutland.

Na deze mijlpaal rijden we door naar onze volgende camping net onder Arhus in het plaatsje Norsminde. De camping ligt aan de zee en heeft een eigen strand met zwemsteiger. Het tentveld ligt letterlijk naast het strand en bijna overal heb je zeezicht. Op het tentveld zijn maar een beperkt aantal elektrapunten maar dankzij de extra lange elektra kabel, die wij ooit van Monique haar vader hebben gekregen, kunnen we op een mooie plek staan met stroom.

Als we tent opzetten is het weer behoorlijk warm. Na het harde werk nemen we een verfrissende duik in een uitloper van het Kattegat. Het waait wel enigszins dus er moeten afschermende maatregelen genomen worden om te kunnen koken met zeezicht.

Tot een volgend bericht.

1. Claudia van der Toorn:
    19 augustus 2022
    Wat een prachtige plek om te kamperen.