Net Denemarken verlaten

30 augustus 2019 - Glücksburg (Ostsee), Duitsland

Na afscheid genomen te hebben van de beheerster van de huisjes rijden verder richting Jutland. We nemen de tolburg over de Grote Belt, pauzeren vlakbij voor de brug over de kleine Belt en rijden door richting Flensburg (de noordelijkste plaats van Auf Achse)

Het wordt zaterdag erg mooi weer in omgeving Flensburg dus we willen een camping met water. De keuze valt, mede gelet op het vakantie thema, op camping Ostsee im Glucksburg net in Duitsland maar vlak bij de grens van Denemarken.

We zijn dus in Duitsland en Monique kan inkopen doen bij haar favoriete supermarkt Edeka. Ze verkopen Rothaus dus Leo neemt een sixpack mee.

De camping ligt aan de Oostzee en heeft een strand. Onze tent staat achteraan de camping en ligt zo’n 150 meter van de Oostzee maar nog verder van het enige maar enorme toiletgebouw van de camping Ostsee. Na bezoek aan het bovengenoemd toiletgebouw lopen we door naar het strand waar een aller aardigst strandterras is. We kopen een lokaal biertje en settelen ons in een strandstoel. De eigenaar komt een praatje maken en omdat we weer met schappelijke prijzen te maken hebben nemen nog een Flensburger Plisener.

Als we terug keren zijn we niet meer de enige kampeerders op ons veld. Monique kookt terwijl Leo de reislogger bijwerkt. Niet op tijd klaar dus de publicatie kan pas na het eten.

Morgen een rustdag en zonnen op het strand. Zondag breken we op en rijden naar huis.