Aansluiting gevonden in Mejannes le Clap 31 juli-3 augustus

3 augustus 2023 - Méjannes-le-Clap, Frankrijk

We hebben besloten om een bekende camping, la Genese, op te zoeken. Onderweg merken dat we niet de enige zijn die zuidwaarts rijden. Het erg druk op de route du Soleil. Hierdoor komen we pas aan het einde van de middag op onze bestemming aan. Het is aangenaam warm. We zetten tent op en gaan eten in het restaurant op de camping.

We hadden niet verwacht hier uit te komen en hebben de Zuid-Frankrijk attributen niet meegenomen. De volgende dag kopen we een luchtbed om op de rivier te drijven en een nieuwe parasol. De paden op de camping zijn van steenslag. We voelen de scherpe stenen door onze versleten slippers. We kopen allebei nieuwe lelijke slippers met dikke zolen. We doen boodschappen voor drie dagen en geven ons over aan het campingritme. Na een licht ontbijt zwemmen we baantjes in zwembad, zonnen een uurtje op de ligbedden bij het zwembad, daarna lunch en siësta bij tent, dobberen op een luchtbed op de rivier, een drankje en avondeten. Het is lekker weer, zonnig, af en toe een wolkje, tussen de 27 en 32 graden. We hoeven niet te schuilen in de voortent.We hebben het zwaar.

In onze tent hebben we een luxe opblaasbed. Dit ligt comfortabel maar wij weten uit ervaring dat het verstandig is om het luchtbed tijdens warme dagen iets leeg te laten lopen om een explosie door uitzettende warme lucht te voorkomen. Op 2 augustus hebben we deze voorzorgsmaatregel uitgevoerd. Kort voor het slaapgereed maken wordt de camping getroffen door een langdurige stroomstoring. Onze oplaadbare lamp is nog een de weinige lichtpunten op de camping. We hebben licht maar ook een zacht luchtbed. Gelukkig hebben we in de auto een omvormer die 12 volt omzet naar 220 volt. We starten de auto, trekken het verlengsnoer naar de auto en pompen het luchtbed op. Wij hebben lekker kunnen slapen en ergens in de nacht is de stroomlevering hervat.

Vanmorgen eerst Mieke gebeld om haar te feliciteren met haar verjaardag.

In de verte zien we het peloton rijden nog even en we hebben de aansluiting weer gevonden.

1. Ria:
    3 augustus 2023
    Ach wat hebben jullie het zwaar😉. Gefeliciteerd met Mieke..
  2. Claudia van der Toorn:
    3 augustus 2023
    Wat heerlijk weer om jullie verhalen te lezen !!