Passage du Luzy 25-30 juli

3 augustus 2023 - Luzy, Frankrijk

Op dinsdag 25 juli rijden we zuidwaarts richting Luzy. Het regent nagenoeg de hele rit. Als we op de camping aankomen is het droog. Dit is van korte duur. We schuilen eerst een uur in de bar waar een wijnproeferij gaande is. Op het overdekte terras zitten campinggasten klappertandend wijn te proeven.

Als de bui overgedreven zetten we de tent op, eten en vertoeven in voortent. Helaas verblijven we hier veelvuldig in de voortent. Af en toe kan je buiten zitten maar het weer is ondanks de redelijke weersverwachting van 22 juli zeer matig. We maken een paar uitstapjes maar mede door troostelijke weer vallen de plaatsjes die we bezoeken tegen.

De camping heeft ongeveer 100 plekken, mooi uitzicht op het dal en klein zwembadje. Voor mij een noviteit, een camping vaatwasser. Je krijgt bij aanmelding een aantal muntjes om dit apparaat te laten draaien. Uiteraard geprobeerd. Leuk, maar de afwaskwaliteit is matig. Aangekoekte pannen en Camembert resten op het bestek zijn een te grote uitdaging voor dit apparaat.

De weersverwachtingen zijn slecht. Er rest ons maar een ding: verder zuidwaarts afdalen.

Laatst gemeten achterstand 4 dagen, we lopen al lekker in.