Table d’orientation du Rocher de Sampzon 4 augustus

4 augustus 2023 - Méjannes-le-Clap, Frankrijk

Gisteren hadden we gast op de borrel. Een vlinder die gemorst bier uit de bovenkant van een blikje dronk. Om de luie periode waardig af te sluiten gingen we uit eten bij het restaurant. Het dagmenu was mosselen met friet. Een van de favorieten van Monique. De foto is gemaakt door Emiel, gepensioneerd leraar Frans, die aan het tafeltje naast ons zat. De vorige camping had groot percentage Nederlandse gasten. La Genese is echte Franse camping, naar schatting maximaal 10 % Nederlandse gasten waaronder de Perdijkjes, ouders van een schoolvriendinnetje van Mieke.

Vandaag een uitstapje gemaakt maar wel eerst baantjes gezwommen in het zwembad. Dit ligt bij ingang van de camping op 10 minuten lopen van onze tent. We parkeren de auto bij de ingang zodat direct na het zwemmen op pad kunnen.

We starten op Barjac waar een van de grootste dagmarkten van de regio is. We lopen de markt af maar kopen niets. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Op een terras nuttigen we een kopje koffie met een crêpe. We worden bediend door een persoon die man of vrouw zou kunnen zijn. Heel modern genderneutraal.

We rijden door naar de Ardèche om de Pont d’ Arc te bekijken. Het is hier heel toeristisch en druk, het parkeerterrein is complet en de rivier ligt vol kano’s. We rijden langzaam over de weg langs de Pont d’ Arc en kunnen toch een blik werpen op dit natuurverschijnsel. Een foto maken was niet mogelijk maar dankzij internet kunnen jullie toch deze kanotunnel bekijken.

We verlaten de drukte en komen terecht op Table d’orientation du Rocher de Sampzon. Een uitzichtpunt bereikbaar via een smalle weggetje die onze Doblo in zijn eerste versnelling omhoog moeten rijden. Op dit punt ligt een geocache en het is een mooi plek om te lunchen. Dat doen we dan ook.

Op de terugweg naar de camping doen we boodschappen. Vanavond bereiden we zelf ons avondeten. Vanavond zijn er af en toe windvlagen. Misschien ga ik zo een T-shirt aantrekken.

1. Mieke:
    4 augustus 2023
    Wat een leuke foto van jullie samen!
  2. Ria:
    Bekend terrein,
  3. Ria:
    4 augustus 2023
    Ben je nou al in het peleton aangesloten😀