Kleurloos verhaal 5 augustus

5 augustus 2023 - Méjannes-le-Clap, Frankrijk

Toegegeven dit is niet onze enerverendste vakantie. Het valt niet mee om dagelijks met een nieuwe reisloggerwaardig verhaal te komen. Bijzonderheden van vandaag: een mooie geocache wandeling gemaakt in de buurt van de camping en bij de zwemmen in de rivier een waterslang van circa 40 centimeter gezien.

Daarom vandaag een kleurloze verhandeling over mineraal water. Mineraal water met prik in dit geval. Wij doe niet mee aan de rare Franse gewoonte om plat water uit flessen te drinken. Ook hier smaakt het kraanwater prima. Maar op een gemiddelde vakantiedag verorberen we zeker 2 liter mineraal water met prik.

Mineraal water met prik heb je hier in veel soorten, met veel en weinig bubbels, enigszins gezouten of met een smaakje. Het valt niet mee om de beste te kiezen. We weten uit eerdere vakanties dat Badoit Eau minerale naturelle avec adjonction de gaz carbonique ons goed smaakt. Verpakt in een goed herkenbare rode fles. Het zijn stevige flessen en op vakantie verzamelden wij een stuk of 10 exemplaren onder de luifel. De kids gebruikten deze flessen voor waterspelletjes of ze deden dienst als knuppel of zwaard. Door de vormgeving van de fles is deze uitermate geschikt om mee te slaan. Er staan zelfs foto’s voor onze verzameling rode Badoit flessen in onze fotoboeken. Ook toen kids niet meer mee gingen hielden we deze gewoonte in stand.

Deze vakantie heb ik een schokkende ontdekking gedaan. De Badoit flessen zijn niet meer rood maar doorzichtig. De reden is dat de flessen beter gerecycled kunnen worden. Ik ben een voorstander van een circulaire economie maar als liefhebber van rood doet dit wel pijn. Ik denk dat het efficiënter is om de verkoop van plat mineraal water aan banden te leggen. Verzamelen van kleurloze flessen is niets aan. De nieuwe Badoit flessen gaan nu direct na gebruik in de recycle bak.

Voor de oplettende volgers merk ik op dat deze overpeinzingen mogelijk zijn omdat het peloton rustig aan doet nadat wij weer zijn aangesloten en wij rustig kunnen meefietsen. Het begint wel onrustig te worden ik verwacht binnenkort de eerste demarrage.

1. Mieke:
    5 augustus 2023
    Lekker kletsverhaal 😇🤣
  2. Laura:
    5 augustus 2023
    De rode flessen zijn verleden tijd... alsof mijn jeugd nu echt voorbij is :p
  3. Claudia van der Toorn:
    6 augustus 2023