Aquagym 6 augustus

6 augustus 2023 - Méjannes-le-Clap, Frankrijk

Ik heb alle meerdere malen vermeld dat we de dag beginnen met baantjes trekken in zwembad. Het is een 25 meter bad en hierin kan je goed baantjes zwemmen. Dit kan tussen 9.00 en 10.15 uur want om 10.30 uur begint de Aquagym. Rond 10.15 uur wordt de geluidsbox neergezet en verschijnen de eerste Aquagymers.

Na het baantjes zwemmen liggen wij meestal even op de ligstoelen om uit te rusten en te genieten van de ochtendzon. Intussen bekijken we de Aquagym. Ik neem jullie mee bij onze beschouwingen.

Er zijn ongeveer 30 deelnemers, waarvan 4 tot 6 mannen. Het overgrote deel van deelnemers is vrouw waarvan ongeveer de helft koketterend probeert de aandacht te krijgen van de sportieve “jonge” man die de Aquagymlessen verzorgd. Hij laat zich niet afleiden en geeft op de kant instructies die deelnemers in het water moeten uitvoeren. Na een goed half uur wordt de les afgesloten met zwaaien met draaiende handen. Het zwembad stroomt leeg en aantal dames, waaronder Katinka, blijven nog even kletsen met de instructeur.

We hebben intussen grote vorderingen gemaakt met baantjes zwemmen. Vandaag beiden ons doel van 40 baantjes gehaald. Monique met de schoolslag, Leo met de borstcrawl.

Vanmiddag een uitstapje gemaakt. Eerst wat geocaches gezocht terwijl we naar op de radio naar Langs de lijn luisterden en hoorde hoe van der Poel wereldkampioen wielrennen werd. Best knap dat de renners gelijktijdig de Tour de France en het WK rijden.

Aan het eind van de middag het kunstenaar bergdorp Lussan bezocht. Eigenlijk wilde we hier uiteten maar in Lussan is alles afgestemd op dagbezoekers. Lunchen kan hier prima maar de restaurants sluiten om 16.00 hun deuren. Via Google een restaurant uitgezocht in Fons sur Lussan. Dit restaurant doet vandaag dienst als bar voor het lokale Petanque toernooi. Dit etablissement staat vol met beschonken deelnemers. Bij een aantal is de scherpte er duidelijk af. Niet de avond om hier te eten. Het restaurant in het dorpje bij de camping is volledig gereserveerd. We besluiten om op de camping te gaan eten. Het eten smaakte prima.

Zojuist een beklimming van de 3de categorie gehad. We moesten lossen bij het laatste deel van de beklimming maar gelukkig tijdens de afdaling weer aan kunnen sluiten bij het peloton. Een eenzame vluchter heeft momenteel een kleine voorsprong.

1. Nicole:
    7 augustus 2023
    Ik dacht even dat je schreef, we luisterden naar de wereldradio. De rode flessen is jullie jeugdherinnering. De wereldradio die van mij. Iedere dag die krakende stem die voorlas, we zijn op zoek naad de familie …, reizend in een gele Simca en ze begeven zich door Frankrijk met daarna de Tour de France…. Lau, die jeugd is ook echt voorbij 😂, mijn bericht typend zittend in een taxi in Maleisië met direct contact met ‘the whole world’. Leo ondanks dat het misschien geen enerverende vakantie is, is het weer heel leuk om te lezen
  2. Monique en Leo:
    7 augustus 2023
    In Frankrijk zijn nog genoeg plekken zonder bereik van telefoon en internet.