Verdwijnmysterie 7 augustus.

7 augustus 2023 - Méjannes-le-Clap, Frankrijk

Op deze camping verdwijnen voorwerpen om mysterieuze wijze. Het begon met een pak muesli. Dat stond in de supermarkt in het winkelwagentje maar hebben later niet meer terug gezien. Sinds vandaag zijn is onze watertransportmodule vermist. Hiervoor gebruiken al sinds het begin van de vakantie een Evianfles. Spoorloos verdwenen. Gelukkig hebben we nog wat Badoitflessen die we als vervanging kunnen inzetten.

Vanmorgen na 40 baantjes zwemmen de markt in Mejannes le Clap bezocht. Hier een soort pastei gekocht. Een bladerdeeg omhulling gevuld met paté. Lekker maar ook erg vullend. Hoe het heette zijn we vergeten.

Daarna doorgereden naar Ales (niet Arles bekend door Vincent van Gogh). Een aardig niet toeristisch Frans stadje. Lekker rond geslenterd en op een terras een Demi genuttigd. Terug op de camping nog even in de rivier gezwommen. Waarschijnlijk voor de laatste keer want we overwegen om morgen verder te trekken.

Het lijkt erop dat er dit jaar meer tenten zijn ten opzichte van voorafgaande jaren. We zien opvallend veel opblaastenten. In het verleden had je alleen opblaastenten van exclusieve dure merken. Inmiddels zijn er ook goedkope versies op de markt. Met name de Quecha Familiy XL opblaastent zien we veel terug op de camping.

De vluchters zijn weer teruggehaald. De sprintersploegen rijden op de kop van het peloton. Het zal vermoedelijk uitdraaien op een massasprint.