Dag 3 Op weg naar Jeruzalem

2 februari 2020 - Jeruzalem, Israël

Volgers

Vanmorgen bijtijds opgestaan en lekker en uitgebreid ontbeten in ons hotel. Onze spullen gepakt en naar Yardenit gereden. Waar de Jordaan wordt gevoed door het water uit het meer van Galilea is een heilige doopplek. Waar je nog steeds kan laten dopen. Wij waren erg vroeg en geen doopactie te bekennen.

Onze volgende bestemming was Gan HaShlosha, een nationaal park met warmwaterbronnen. Hier hebben heerlijk gezwommen in kraakhelder water van 28 graden vol met vissen die de dode huidcellen van de voeten eten. Elders betaal je hier een vermogen voor hier een extra bonus. Leo heeft tot slot nog even stoer gedaan bij de waterval.

Onderweg naar Nazareth even gestopt bij Dovrat, waar Anneke, de zus van Leo, in begin jaren tachtig in een kibboets verbleef. In Nazareth de beroemde grot van Maria bezocht en ontdekt dat Freiburg niet de enige stad is met Bache.

Na het nuttigen van een broodje Shoarma afgereisd naar Jeruzalem. Ondanks de drukte toch redelijk soepel ons hotel Holy Land, vlak bij de Herodespoort, bereikt. Wij hebben een kamer met uitzicht op de gouden koepel. Helaas is de WiFi traag dus de foto’s volgen later.

Tot morgen

Monique en Leo