Eten in Israël

3 februari 2020 - Jeruzalem, Israël

Volgers,

Tot vandaag hebben nog niet echt kunnen genieten van de Israëlische keuken. De eerste dag brood gegeten, in Tiberias een smakelijke pizza, in Nazareth een broodje shoarma en gisteren een redelijke burger in juppen burgerrestaurant. Overeenkomst ongezellig en hel verlicht. In de laatste tent draaide ze muziek die duidelijk afweek van onze muzieksmaak.

Vandaag wederom de opgave om een geschikte eetgelegenheid te vinden. In de buurt van ons hotel lijken alleen maar shoarmatenten te zitten. Daarom de tram gepakt en richting het nieuwe centrum gereisd. Uitgestapt en rondgekeken en op het eerste oogpunt zagen we weinig aantrekkelijke etablissementen.  Iets later ontdekte Monique een tentje waar ze een uitgebreider assortiment hadden. We kregen een aanbieding voor een full meal, mix gril, salades, brood, patat en drinken voor 60 sjekel p.p.. Ondanks de inmiddels bekende sfeervolle verlichting en grafmuziek op de achtergrond de deal aanvaard.

De foto is gemaakt na het uitserveren van de salade en brood. Daarna volgde nog vier spiesen met vlees, patat en drinken. Ondanks de minder sfeervolle ambiance uitstekend gegeten. De beste maaltijd tot op heden.

Tot later

Monique en Leo