The long and winding road to the beach

3 februari 2024 - Agadir, Marokko

Ook vanmorgen is het ontbijt weer zeer uitgebreid. Vandaag hebben we een echte reisdag. We verlaten hotel Oscar in Ouarzazate en gaan weer richting de kust. We rijden grotendeels door bergachtig gebied en passeren weer enkele passen maar niet zo spectaculair als de passen van gisteren. De weg slingert zich door het landschap. Het is raar weer vandaag. Het warm, op een gegeven moment geeft de auto 30 graden aan, maar er staat een harde koude wind.

Tegen 16 uur zijn we in de kustplaats Agadir. Dit is een toeristen gebied met veel hotels. We hebben voor 2 nachten een aparthotel geboekt. Wij gaan een dagje pauzeren en willen graag iets met wat meer ruimte dan een slaapkamer. Ons accommodatie is erg ruim misschien wel ongezellig groot te noemen. We hebben een woonkamer met ruime bank, keukenhoek en een aparte slaapkamer en een balkon met uitzicht op het zwembad.

Er liggen enkele mensen in badkleding in de ligstoelen langs het zwembad. Een super gebronsd ouder echtpaar en een gezinnetje. We sluiten ons hierbij en zonnen een uurtje op de ligstoelen naast het zwembad. Ondanks de koude wind is het goed vol te houden. Als het zwembad in de schaduw komt te liggen zoeken we het hoger op en doen een drankje op ons balkon.

We zitten op 5 tot 10 minuten lopen van het strand. Tegen zonsondergang gaan we hier naar toe. Helaas komt net een wolk voor de zon op het moment suprême. Een meisje komt aanrennen en biedt aan een foto van ons te maken. Daar maken we graag gebruik van.

We gaan vandaag toeristje spelen en gaan eten bij een strandtent die net op de boulevard staat. We zitten buiten onder een zonneluifel en achter een windscherm en hebben geen last van de wind. We betalen hier toeristenprijzen maar het eten is verrassend goed. Na het einde van de maaltijd krijg Monique een roos en ik de rekening. Soms is het oneerlijk verdeeld in het leven.

Ik dacht ik ’s middag had gezien dat de wedstrijd Ajax-PSV hier op TV zou worden uitgezonden. Ik zoek de zenders af maar kan niets vinden. Bij kanaal 400 geef ik het op en volg ik de wedstrijd via Langs de Lijn met de radio 1 app. Bij het zoeken zie ik wel een verslag van een sport die ik Nederland nog niet op TV hebt gezien.

Tot het volgende bericht.

Groetjes Monique en Leo